Ads 468x60px

Featured Posts

Jumat, 22 Agustus 2014

Mrs. Scot Grey

Dear Friend,

I have to thank God this moment for his direction as regards this mission. God want me to complete this mission hence, I got your contact.I know you maybe wondering how I got your contact email.

Actually when I heard from the doctor that my condition has become so critical, I had to reach out to a Christian Sister, who assisted me in searching for your contact in order to help me utilize this wealth the way I am going to instruct herein, and even the sister that helped me in this regard doesn't know the purpose for which I intend to contact you. I have prayed about it and it has been revealed to me that you can make judicious use of the resources for its intended purpose. I am currently sending you this mail from my sick bed in the hospital.My husband earned these funds (10,800,000.00 USD) but he died in a plane crash and left everything behind for me and I will join him soon due to my ill health.

Due to my infertility resulting from medical problems I became barren. God has a reason for everything. I would want you to contact my lawyer;

Barrister Peter Clark
Email: peterclarkfirm.lawyer@outlook.com
         
Ensure to use a greater portion of the funds for its purpose in fulfillment of my last wish.

You are Blessed.
Mrs. Scot Grey
read more

Mr.Chucks Nashville

My name is Chuck Nashville , i work as the head of Priority Finance Deposit with British Virgin Island Offshore Investment Company Incorporation Deposit.

  I would need your consent to present you as the next of kin to our late customer who died in the recent Malaysian Airways Flight that crashed in Donetsk - Ukraine. He was a wealthy businessman who has a deposit value of $50,000,000 ( Fifty Million United States Dollars) in our vault, he died without any registered next of kin as he was long divorced and had no child.

  I was his deposit manager and have in my possession all the documents required to present you as his Rightful Receiving Beneficiary/Next of Kin. The major reason why I decided to contact you is because you share the same nationality with our late client and I can perfectly file an application of claim via a n International Solicitor Firm in the of Global Legal Investment Aid as The Rightful Receiving Beneficiary/Next of Kin of the depositor.

  We can work together to claim this fund. Please listen, this is real and goes on in deposit vault all over the world without people knowing. Let us utilize this opportunity because it does not come always. A lot of customers open Deposit accounts in different Vault without the knowledge of their families and when they die, such money will be claimed by the Vault and declare the account frozen.

  Unless someone comes to claim it, the Managing Director will enrich himself with other people’s money without the knowledge of the shareholders and board of directors of the Vault. Upon your confirmation of this message and indicating your interest, I will furnish you with more details. Please endeavor to provide me with the following so that we can discuss in details;

1) Mobile phone numbers.
2) Full name.
3) Contact address and occupation.
4) Nationality.

Yours Sincerely
Mr.Chucks Nashville
chucksnash@usa.com
chucksnash@blumail.org
read more

David Pascalle.

Message From David Pascalle,


Dear One,

I am writing this letter with due respect and heartily of tears since we have not known or met ourselves previously. I am asking for your assistance after I have gone through a profile that speaks good of you. I will be so glad if you can allow and lead me to the right channel towards your assistance to my situation now. I will make my proposal well known if I am given the opportunity.

I would like to use this opportunity to introduce myself to you. well, i am Michou Adams and I know that this proposal might be a surprise to you but do consider it as an emergency In nutshell, My (late) father was a very wealthy gold and cocoa merchant who based in Africa respectively. But he was killed along side with my mother during last year's Rebel attack and all his properties was totally destroyed.

However, after their death I managed to escape with a very important document (DEPOSIT
CERTIFICATE (4.5m, Euro) Four Million Five Hundred thousand Euro deposited by my late father in the bank which i am the next of kin.

Meanwhile,i am saddled with the problem of securing a trust worthy foreign personality to help me
transfer the money over to his country and into his possession pending my arrival to meet with him.
Furthermore,you can contact the bank for confirmation and i will issue a letter of authorization
on your name,that will enable the bank to deal with you on my behalf.

I am giving you this offers as mentioned with every confidence on your acceptance
to assist me or take me as your child and manage the money. I am inclined to offer you 30% of the total sum as a mode of compensation for your effort after the successful transferring of these fund to your nominated account overseas Conclusively, i wish you send me a reply immediately as soon as you receive this proposal, please write me back.

Best Regards,
David Pascalle.
read more

Ban Ki-Moon

  The United Nations    Headquarters, New York 
  United Nations Compensation Unit, In Affiliation with World Bank  Ref: U.N/WBO/042UK/2014. Congratulations

Attn: Beneficiary,     
         
                How are you today and Compliments of the season! Hope all is well with you and your family? You may not understand why this mail was sent to you. We are the office of Debt Resolution Payment  Allocation Department Unit (DRPADU),we had  been had several  meeting with the  Secretary of the  (U N) with  (IMF)Board of  Committee , which just ended few days ago. In fact the (agenda) of  the meeting was basically  for the compensation of  all the people that have not received his/her  unpaid Contract payment of any Debt, like lottery or may be scammed by one way or the other by  some offices or individual in any part of the world, For this reason, (UN) in Affiliation with (IMF) (WORLD BANK) have agreed to compensate  such (VICTIM) with  the total sum of USD$ 2.5Million Dollars to every Individual or Group concerned,

So, my dear  friend you received this email because you  are enlisted among  those  to part take in this excise. This includes every both local and foreign contractor that may have not received their contract amount since inception, and all the people that have had an unfinished transaction or international businesses that failed due to some problem from government authorities. We found your name in the list of those who are to benefit from this  compensation exercise and that is why we are contacting you, this have been agreed upon and have been signed officially by the UN Secretary.

Therefore, you are advised to contact the officer In-Charge of this excise Mr. Issa  FARUQ of our  paying center in Africa Region, he is our representative in Burkina-Faso, Note officially that to avoid delay of your funds, this paying  bank has been instructed to choose  two kinds  of payment modality to receive their funds urgently without any delay. Either by (International Cheque or ATM Card) Please contact  the officer in-charge  immediately for  your payment  of USD$2.5 Million Dollars.

This fund will be paid to you through Bank International Cheque or ATM Card for urgent and security purpose! So, he will send to you either of the two payments as programmed  which will enable you to start accessing your money immediately in your choice Bank.Send to him you’re full Name and telephone number and your correct mailing Home or House address where you want to receive it from the paying bank through the office in charge in the person of Hon.  Mr. Issa FARUQ who is Officer In-Charge of the U.N.Compensation and Resolution Unit Africa, Remember your payment Code is as follows: UBABANKBF/DPI/829014

Kindly reaches him through the contacts information below.

DIRECTOR IN CHARGE
U.N.Compensation and Resolution  Unit African Region.
Hon: Issa  FARUQ
E-MAIL: mr.issafaruq@gmail.com
TELEPHONE+226 60 49 50  51
FAX: +226 50 38 09 50

I apologize on behalf of my organization for any delay you might have encountered in receiving your fund in the past, but nevertheless, hoping  to hear from you as soon as you cash your Bank Draft.We believe in making the world a better place for all of us. You are required to contact the above person and furnish him with the following of your information that will be required to avoid any mistakes:-

1. Your Full name:
2. Your Country:
3. Contact Address:
4. Telephone Number:
5. Fax Number:
6. Marital Status:
7. Occupation:
8. Sex:
9. Age:

Congratulations.
Regards,
Secretary-General
Ban Ki-Moon
http://www.un.org/sg
read more

Miss Felicia Luna

My Dearest One,

This is Miss Felicia Luna from Trinidad & Tobago. I am writing from a hospital in Ivory Coast, therefore this mail is very urgent, I am dying in the hospital which i do not know what tomorrow will be. I was told by my doctor that i was poisoned and has got my liver damaged and can only live for some months, and my step mother is the one that wants to kill me, to take my belongings since after the death of my Father.

I have a little orphan child, named Martins Henry and $ 2.5 million Dollars i inherited from my late father, my step mother and her children are after Martins because he knows about the documents of the money and about the poison, for this reason they do not want Martins to expose them, so they will do anything possible to kill him, so i want you to help him out of this country with the money.

This is the favor i need when you have gotten the money: -

(1) Set out 20% of the money to establish Martins as he has been there for me through out my illness and I have promised to support him in life. I want you to take him along with you to your country and establish him as your son.

(2) Give 30% of the money to handicap people and charity organization. The remaining 50% should be for you and others that you would love to assist.

Note; This should be a code between you and my orphan child in this transaction "Hospital" any mail from him, the Lawyer he will direct you to, without this code "Hospital" is not from Martins, the Lawyer or myself as I don 't know what will happen to me in the next few hours.

Please do get back to me so that I can give you the contact of my orphan child Martins Henry, he will give you the documents of the money and will direct you to a well known lawyer that i have appointed to him, the lawyer will assist you to change the documents of the money to your name to enable the bank transfer the money to you.

And Let Martins send you his International passport to be sure of whom you are dealing with. Martins is so little therefore guide him. And if I do not hear from you, I will look for another person or an organization.

May Almighty God bless you and use you to accomplish my wish. Pray for me always.

Miss Felicia Luna
read more

CERITA KEJAHATAN MODEL BARU

Halo masbro,,,,tadi plng jumatan dikelapa gading, lagi jalan bareng-bareng, ada temen bilang …tuch-tuch liat penjahat modus baru tuch..nongkrong-nongkrong di pinggiran jalan sambil catet-catet no plat nomer mobil- motor…ati-ati loh…
gw lihat-lihat ciri-cirinya :

- nongkrong di pinggiran jalan diatas motor
- 2-3 motor, terdiri dari 4-5 orang
- rata-rata menggunakan HP komunikator..( kenapa bisa yah)
- rata-rata berwajah keras, agak sangar..( no offense yah)

baru kepikiran moto setelah jauh, kapan-kapan mo coba gw foto…

gw sendiri kurang tau, dan cari-cari di Internet ternyata nemu:
silahkan baca aja masbro
foto Daily Photofoto Daily Photo


Dhega B2 / No.1
March 21, 2013 @ 1:35 am

Assalamualaikum.. Bapak-bapak dan Ibu sekalian..

Mau share pengalaman aja nih atas kejadian tindakan kriminal yang terjadi sejak awal 2013 kemarin.

Mungkin Bapak dan Ibu sudah pernah mendengar ‘Debt Kolektor PARA Finance?’ ya.. menurut pengetahuan saya. mereka adalah komplotan para penjambret/perampas dengan cara Halus dan mengaku-ngaku perusahaan PARA Finance produk dari Bank Mega. Namun menurut sahabat saya yang karyawan Bank Mega. Para Finance sudah Bangkrut. dan berganti menjadi Mega Finance.
Komplotan ini pertama terlihat di daerah Daan Mogot. Meluas ke Kebun Jeruk dan Kembangan. dan belakangan saya sudah 2 X di berhentikan Paksa oleh mereka di daerah Sandratex (Rempoa) dan Kampung Utan.

Salah satu dari mereka sepertinya ada yang residivis (mantan) karyawan PARA Finance. sehingga mereka mempunyai Buku rangkap PARA Finance dan Buku tebal yang berisikan Data Plat nomor kendaraan-kendaraan entah dari mana. Cara mereka beraksi. biasanya mereka menunggu di Pinggir jalan. sambil melihat-melihat Plat nomor motor yang lewat (biasanya yang bertampang Lugu dan Motor tahun 2009/Up yang masih Standart akan langsung di Kejar) dengan 2 orang berboncengan. yang di bonceng langsung mencatat Plat Nomor kendaraan yang kita pakai. dan langsung di berhentikan paksa. Setelah kita berhenti, biasanya ada 2-3 motor (3-5 orang lagi yang datang berkerumun. Mereka tidak menggunakan kekerasan. Tapi dari cara mereka mengintrograsi dan menyudutkan kita. terkadang Takut dan Khawatir sudah pasti. Dan mereka sering juga membentak kalau Motor yang kita pakai itu ada masalah Kredit di PARA Finance. (Walaupun motor yang anda beli Cash / leasing Finance lain). dan mereka selanjutnya berinteraksi lewat telepon dengan temannya jika tidak berhasil mengelabui kita dan minta di Bawa ke Kantor (yang pastinya sudah nggak ada! kan udah bangkrut.) Kabur / tancap Gas bukan pilihan yang Baik. karena sempat Nyokap di Kejar dari Careffour Ciputat. sampai ke Garasi rumah. dan menggedor-gedor pagar rumah. untung saya tepat pulang dan bisa mengatasi situasi karena sudah berpengalaman 8 X di berhentikan paksa mereka (6 X daerah Jakbar sana. dan 2 X di Ciputat). Padahal dengan 3 motor yang berbeda. karena memang mereka mengejar motor secara random dan berharap dapat 1 korban dari beberapa pengejaran.

tips nyah

Jika anda di berhentikan Paksa di Jalan. Menepilah di tempat yang ramai (karena kalau Sepi, bisa-bisa mereka Nekat). Cabutlah kunci Motor dan Kantongi. serta langsung buka pembicaraan (‘PARA Finance ya??’) biasanya mereka langsung kehabisan kata-kata dan nggak akan se-SOK Galak kalau kita PANIK. Jika mereka beramai-ramai. tetap tenang dan jika mereka mengeluarkan Data (bertuliskan tulisan tangan), apapun yang sebenarnya, Bilang saja (berbohong) kalau anda beli Motor nya Cash di dealer yang anda tahu alamatnya. dan Bilang BPKB asli ada di rumah. kalau tidak percaya, ajak saja kerumah (mereka pasti menolak kok. Dijamin). Jika mereka ingin mengecek keabsahan motor. silahkan beri mereka kesempatan melihat ketrikan nomor mesin dan nomor rangka motor kita. Lalu tanyakan ke mereka, siapa Pemilik motor anda di data mereka (Pasti beda kok. orang mereka baru nyatet Plat nopol kita pas pengejaran). jangan sampai Data STNK anda di Catat/ di tulis mereka. cukup kasih lihat mereka sepintas. kalau bisa. Fotolah saat mereka mengecek nomor mesin dan Rangka motor kita. (ini bisa saya gunakan sebagai senjata dan kasih liat mereka kalau kita pernah di berhentikan PARA Finance, dan ternyata Data mereka SALAH!. mangkanya 7 dari 8X di berhentikan saya tidak di cek-cek nomor mesin dan rangka lagi).

beberapa hal yang perlu anda ingat. mereka punya Nametag / ID Card PARA Finance Asli. Buku Rangkap Kopi ber-Kop PARA Finance juga. Dan surat tugas asli (tapi Plat nomor dan Merk motor kita pasti tulisan tangan. hehe). jadi Walaupun kita teriak ke orang lain dan minta tolong. atau bahkan lari ke Kantor Polisi. mereka tetap berani mengejar kita dan menghadapi Polisi lho.. (berdasarkan curhatan di dunia maya salah satu korban mereka di Daan Mogot akhir 2012 silam yang tetap di kejar sampai ke Kantor Polisi). Tapi mungkin sekarang beberapa Polisi sudah mengetahui kalau ini Kasus penipuan.

Tetap Waspada kepada Bapak dan Ibu sekalian. Kejahatan terjadi karena adanya Kesempatan.. semoga kita tetap aman dan terlindungi dari segala jenis tindak kejahatan. ( amin )

Wassalam.

suer nih gw bingung ngasih judul nya….semoga berguna masbro yah…kalo ada info dari teman-teman silahkan di share, dan cara penganggulangannya tentunya…walaupun kita belom tahu kebenenaran, apakah yang bersalah si pemilik motor atau bukan, atau kah instansi tersebut memang legal atau illegal – ada info terbaru ternyata para debt collector juga melakukan hal sama ( legal ini loh bro) dalam mencari motor nunggak/bodong/gak bayar.

Intinya walaupun kita jgn negatif thinking dulu setidaknya kita bisa aware dan waspada selalu, jangan lupa berdoa sebelum melakukan perjalanan.thanks masbro…
 
 http://zonabaca.blogspot.com/2014/01/wasapada-kejahatan-baru-di-jalan-dengan.html
read more

Senin, 18 Agustus 2014

MODUS PENIPUAN BARU, HATI HATI,

Temukan Cek Rp 2,7M di Jalan, Pria ini Malah Ketipu Rp 6 juta….Penipuan Modus Baru nih….!! – Sungguh senang bukan kepalang yang dirasakan Romadon (24) pedagang kaki lima setelah menemukan cek BRI senilai Rp 2,7 miliar di pinggir jalan. Cek itu terbungkus dalam map plastik yang di dalamnya juga terdapat surat izin usaha perdagangan (SIUP) yang dikeluarkan Disperindag Jakarta untuk PT Surya Mandiri Perkasa (SMP) dan surat tanah di kawasan Manokwari, Papua.
temukan-cek-rp-27-m-di-jalan-romadon-malah-ketipu-rp-6-juta
Namun, cek tersebut merupakan awal nasib naas yang dialaminya. Warga yang tinggal di Jalan Batu Nilam, Lorong Terusan, Kecamatan Bukit Kecil, Palembang ini, malah menjadi korban penipuan.
Saat melapor ke SPKT Polresta Palembang, Kamis (14/8), Romadon mengaku, menemukan berkas tersebut pada Selasa (12/8) lalu, tak jauh dari tempat dia berdagang di Jalan Demang Lebar Daun Palembang.
Dalam berkas tersebut terdapat nomor handphone 085212030055 yang diduga pemilik berkas tersebut. Karena barang itu bukan miliknya, dia mengirim pesan singkat ke nomor tersebut. Tak lama, sang pemilik langsung menghubunginya.
Melalui sambungan telepon, sang pemilik berkas akan memberikan hadiah berupa uang sebesar Rp 37 juta sebagai tanda terima kasih karena Romadon telah menemukan dokumen tersebut.
Tanpa pikir panjang, dia mengikuti anjuran pelaku yang menyuruhnya ke ATM dengan alasan untuk menerima kiriman uang jasa tersebut. Setelah tiba di ATM, korban justru mentransfer tabungannya sebesar Rp 6 juta ke rekening orang tersebut.
“Tidak tahu kenapa, saya mau mengirim tabungan ke rekening orang itu. Padahal, tadinya saya yang mau nerima imbalan,” kata dia.
Beberapa saat kemudian, dia baru sadar sudah tertipu. Nomor handphone pelaku tak bisa lagi dihubungi.
“Saya mentransfer uang sebesar Rp 6 juta itu ke rekening Bank Muamalat atas nama Sri Purnamawati dan M Ariadi. Tapi, setelah itu, nomor handphone-nya tak aktif lagi,” ujarnya.
Kasat Reskrim Polresta Palembang Kompol Suryadi mengimbau agar warga tidak mudah tergiur dengan ajakan atau imbalan yang diberikan orang tak dikenal.
“Ini salah satu bentuk penipuan baru yang dilancarkan pelaku. Kami akan usut agar bisa mengungkap pelakunya,” imbaunya.
read more
 
HATI HATI KITA SEMUA TERHADAP JENIS PENIPUAN BERBAGAI BELAHAN DUNIA.